Umjetnici iz šest zemalja, uključujući i naše dvije klaundoktorice, trenutno se nalaze u Finskoj. Zajednički istražuju mogućnosti umjetničkog stvaralaštva u radu s djecom s poremećajem iz autističnog spektra. Tjedan nakon, okupit ćemo se u Mađarskoj te istražiti umjetničke mogućnosti rada sa starijim osobama koji boluju od demencije.
Svaki umjetnički laboratorij vodi se nizom ciljeva kroz koje ćemo se razvijati i učiti. Razne aktivnosti pružit će jasnoću i usredotočenost te svim sudionicima laboratorija osigurati podršku u dijeljenju svega što će otkriti tijekom boravka u Finskoj i Mađarskoj. Ciljevi učenja usklađeni su s prve tri grupe pitanja iz ClowNexusove osnove učenja: o našim ciljanim skupinama, umjetničkim tehnikama i procesima sustvaranja.
Prvi cilj učenja je dublje razumijevanje naših ciljnih skupina.
Što znamo o životima i svjetovima djece s autizmom i starijih koji boluju od demnecije? Posebni gosti pridružit će se laboratorijima kako bi podijelili svoja znanja i iskustva u radu s ovim skupinama djece i ljudi. Kako bi dokumentirali svoje učenje i rast, umjetnici će započeti tjedan stvaranjem vizualnog modela svojeg razumijevanja ciljnih skupina. Na kraju tjedna, vratit će se svom prvotnom modelu i obogatiti ga, oduzimati ili mijenjati stavke. Sve kako bi dobili jasnu sliku na koji je način njihovo sudjelovanje u laboratoriju promijenilo razumijevanje tematike. Svi nastali modeli, zajedno s objašnjenjima, bit će dostupni u virtualnoj galeriji.
Drugi cilj učenja je istraživanje novih umjetničkih tehnika
Laboratorij će umjetnicima pružiti vrijeme za stvaranje pozornice za zajedničko učenje i igru. Mjesto gdje će predstaviti ono na čemu su već radili i gdje će zajednički istražiti nove tehnike te dobiti inspiraciju iz svijeta svojih ciljnih skupina. Poseban fokus bit će na osjetilima koja su središte rada svakog klaundoktora. To su mirisi, slike, zvukovi i razni predmeti. Umjetnici su uvijek znatiželjni i žele naučiti više o ulozi ritima i glazbe u svom radu te izazovima raznih osjeta. Jedno od osjetila je dodir te se postavlja pitanje kako zatražiti dopuštenje za dodir u situacijama kad je čak i nježan dodir previše?
Treći cilj učenja je stvaranje sigurnog prostora za zajedničko stvaranje
Kako zajednički stvarati? U laboratorijima će umjetnici početi eksperimentirati sa zajedničkim stvaranjem, koje uključuje njihove ciljne skupine. Kroz kreativne susrete, grupa će istražiti kako razviti samopouzdanje za kreativno uključivanje svih i osigurati sigurnu zonu u kojoj je kreativnost uistinu moguća. Nakon svake aktivnosti sustvaranja, izdvojit će se vrijeme za promišljanje. Svatko će dobiti priliku iznijeti kritička razmišljanja o tome kako bi proces mogao biti još bolji, sigurniji i zabavniji. Vodit će se i naknadni razgovori, nakon što se slegnu svi dojmovi. Bilješke svih razmišljanja i razgovora bit će podijeljeni s grupom, kako bi se razumijevanje o zajedničkom stvaranju moglo nastaviti.
Najvažniji zajednički ishodi laboratorija poslužit će za stvaranje planova prvih aktivnosti. Svi će se umjetnici vratiti u svoje zemlje s novim idejama i planovima aktivnosti za isprobavanje, prije sljedećeg laboratorija. Upravo će te aktivnosti otkriti najperspektivnija otkrića ovog i idućeg tjedna, koja će umjetnici nastaviti istraživati i dalje.
Projekt ClowNexus provodi se uz potporu programa Europske unije „Kreativna Europa“.